Stilrent och modernt när Axfood byter grafisk profil.
Axfood lanserar idag en ny logotyp och typografi, som ska tydliggöra koncernvarumärket och särskilja det från exempelvis de egenägda butikkedjornas — alltså Willys, Hemköp och Direkten — logotyper.
Bolaget skriver följande:
Axfood byter visuell identitet och logotyp efter närmare 20 år. Den nya formen ska spegla dagens Axfood, visa ett modernt och progressivt koncernvarumärke och bygga en starkare kultur internt.
Jag har ju tidigare varit kritisk till Nordnets nya grafiska profil, så det är kul att få se en skillnad som faktiskt är ett lyft mot tidigare — det är faktiskt inte helt vanligt. Den gamla logotypen för Axfood ser ut så här, för de som inte minns (eller redan har förträngt, som jag):
Hur som helst känns logotypen helt rätt från första stund — ytterligare ett steg i rätt riktning för en av Sveriges största matgrossister.
Relaterade värdepapper
De värdepapper som nämns i artikeln finns sammanställda här nedanför, tillsammans med aktuell ticker och flagga för noteringen.
Värdepapper | Ticker | |
---|---|---|
Axfood | AXFO |
Investeringar innebär alltid en risk eftersom dina pengar både kan öka och minska i värde. Innehållet på denna blogg ska inte ses som finansiell rådgivning. Jag skriver om de värdepapper och investeringar jag själv är intresserad av, och alla bör göra sin egen analys innan eventuellt köp.
Kommentarer
Inga kommentarer ännu.