När paket skickades med La Poste från Frankrike till Sverige slutar spårningsnumret att fungera vid den danska gränsen. Så här spårar du paketen i Sverige.
Jag köper mycket utrustning från utlandet, både nytt från butik och begagnat från exempelvis eBay, men att handla från just Frankrike visade sig vara ett stort misstag.
Postnord kan nämligen inte skicka ut aviseringar till mottagare när paketen kommer från Frankrike, så här kommer en guide för hur du letar upp och hittar den kod du behöver för att hämta ut paketet i Sverige.
Innehåll
Dåliga erfarenheter
Förra året hade jag problem med ett större paket som skickades med just La Poste och sedan skulle levereras av PostNord när det väl kom hit till Sverige — men det kom aldrig någon avisering.
När jag spårade paketet på La Postes hemsida stod det att paketet skickats till Danmark, och därefter tog spåren slut; hos Postnord kunde de inte spåra på kollinumret alls, så de kunde inte heller svara på var paketet befann sig.
1. Inga aviseringar
Vid samtal med Postnords kundtjänst visar det sig att de känner till att det finns problem med leveranser från franska La Poste, och inte vilka problem som helst; det går inte ut automatiska aviseringar för paket från Frankrike.
Det tog en stund för mig att förstå riktigt vad den här begränsningen innebär i praktiken, vilket faktiskt är att Postnord inte kan leverera paket som du inte själv spårar och hämtar ut hos ditt ombud.
2. Annat kollinummer
Efter att ha testat att spåra ett annat kollinummer som fanns som en dold referens på La Postes hemsida gick det till slut att spåra paketet hos Postnord.
Det visade sig då att paketet legat hos ombudet här i Stockholm i två veckor — och därför har en retur till avsändarlandet påbörjats. Här börjar jag tappa förståndet på riktigt och undrar hur Postnord klarar av sin verksamhet om paket från Frankrike inte aviseras. Det måste ju vara hundratals paket som inte kan levereras?
De hade inget svar på den frågan utan beklagade sig över att deras system inte hade stöd för paket från just Frankrike.
3. Misslyckad retur
Det slutar dock inte där, utan eftersom paketet enligt Postnord inte finns i systemet går det heller inte att returnera det till La Poste; Postnord vet inte vilket kollinummer det hade hos det franska fraktbolaget.
När jag ringer till Postnord och ber dem bryta den här eviga snurran säger de att det inte går att påverka en påbörjad retur. Det som nu sker är att mitt paket, värt tusentals kronor, skeppas fram och tillbaka mellan olika terminaler i Stockholmsområdet, utan att komma tillbaka till varken ombudet i Stockholm eller La Poste i Frankrike.
Till slut var det en enskild chaufför hos Postnord som tog tag i saken och ringde mig — ja, telefonnumret fanns på paketet hela tiden — så vi bestämde träff och jag fick tag på paketet. Det var dock ingenting Postnords kundtjänst ville hjälpa till med överhuvudtaget.
Slutet gott, allting gott — förutom att problemet kvarstår, och att jag återigen ska ta emot ett dyrbart paket från Frankrike.
Spåra paket hos La Poste
Så här gör du för att spåra ett paket hos La Poste, i tjänsten som kallas för Colissimo, och sedan hämta det kollinummer som faktiskt går att använda på Postnords hemsida.
- Besök La Poste hemsida på laposte.fr
- Leta upp rutan med titeln Suivre un envoi
- Skriv in ditt kollinummer och klicka på Suivre votre envoi för att söka
- Byt språk till Engelska i rutan till höger om du, som jag, inte kan franska
Nu kan du se att paketet mycket riktigt har kommit till Danmark, men ingenting mer efter det. Detta är för att det är i Danmark som Postnord tar emot och skeppar vidare paketet — och tappar bort det i sina egna system.
Det här är alltså ett paket som nu idag finns att hämta ut hos Postnords ombud här i Stockholm — jag har själv spårat det med hjälp av det kollinummer vi tar fram nedan och har sett att det finns för uthämtning.
Trots detta kan inte La Poste visa någon information efter avlämnandet i Danmark, och om jag söker på det kollinummer La Poste har hos Postnord visas inga träffar.
Det du behöver göra nu är att scrolla längst ner i spårningsrutan som innehåller information om att paketet nått Danmark. Där finns en text som heter Further Information, och om du klickar på en liten pil längst till höger i rutan visas en rad information till;
- Type of Delivery Partner: n°1170590xxxxxxx
Det är den här koden som du kan spåra hos Postnord, om du tar bort de inledande n°. Tyvärr var detta ingenting som kundtjänst hos Postnord berättade, utan jag var tvungen att hitta det själv.
Så snart du klistrat in den 14-siffriga koden hos Postnord ser du precis var ditt paket befinner sig, att det kommit från utlandet och — antagligen — att det finns för uthämtning, om det inte redan returnerats.
Uppdatering: Besökaren Adam har kommenterat nedan att La Poste verkar ha ändrat sina kollinummer, och istället för en 14-siffrig kod är det nu en 27-siffrig kod där siffrorna du letar efter finns i mitten;
- ta bort de första sju siffrorna
- ta bort de sista sex siffrorna
Då får du fram ditt 14-siffriga kollinummer som går att spåra i Sverige med Postnords spårningstjänst. Tack för hjälpen, Adam!
Uselt av Postnord
Hur Postnord kan ha en så pass dålig service, och dessutom känna till det, övergår mitt förstånd. Jag kan inte begripa det, och det kunde heller inte kundtjänstpersonalen som beklagade sig över att "datorsystemen inte gjorde det de skulle".
Postnord, om ni vet att franska paket inte aviseras automatiskt, skicka ut en manuell avi till mottagaren så att man får en chans att faktiskt hämta paketet!
Tacka vet jag riktiga fraktbolag som UPS eller FedEx.
Relaterade värdepapper
De värdepapper som nämns i artikeln finns sammanställda här nedanför, tillsammans med aktuell ticker och flagga för noteringen.
Värdepapper | Ticker | |
---|---|---|
United Parcel Service | UPS | |
FedEx Corp | FDX |
Investeringar innebär alltid en risk eftersom dina pengar både kan öka och minska i värde. Innehållet på denna blogg ska inte ses som finansiell rådgivning. Jag skriver om de värdepapper och investeringar jag själv är intresserad av, och alla bör göra sin egen analys innan eventuellt köp.
Hej.
Jag började ana oråd kring min beställning från Frankrike i veckan. Hade nog aldrig kunnat hämta ut paketet utan den här informationen, så stort tack för det.
Hej Martin,
Vad roligt att det hjälpte även dig! Det är förvånansvärt många som har hört av sig och tackat för den här artikeln, så det är märkligt att Postnord inte tar tag i problemet.
Tack för kommentaren!
Tack för utförlig och korrekt information.
Mitt paket hade sannolikt gått ett ovisst öde till mötes om jag inte läst den.
Ja, tyvärr är det nog så. Konstigt att Postnord inte åtgärdar detta. Kom ihåg att kontakta dem och klaga på hanteringen på brev från Frankrike, annars får vi aldrig någon bättring på det här området!
TACK för detta inlägg!!! Guld!
Kul att det hjälpte!
Åh tack så mycket! Väntar ett dyrt paket med La Poste och blev nervös när jag försökte ta reda på hur det levereras här då jag med största sannolikhet inte är hemma och det står att de kräver signatur! Nu kan jag följa det i postnord-appen så förhoppningsvis kommer det rätt!
Kul att kunna hjälpa till! Klaga gärna hos Postnord så de rättar till detta någon gång. Lycka till med paketet!
Tack för infon värdefullt
hm? paket från frankrike med chronopost går fint
så va ni pratar om vet ifan
är inte chronopost och la poste inte samma sak?
Hej Mattias,
Chronopost kanske går bra, men paket från La Poste och/eller Colissimo går inte att spåra hos Postnord — det har jag försökt med flera olika försändelser. Som tur är fungerar den här lösningen klanderfritt, frågan är bara när Postnord ska ordna upp felet.
Tack för kommentaren!
Hej,
Det här har hänt mig flera gånger också vid beställningar från just Frankrike. Otroligt uselt av Postnord att de inte får till någon rutin kring paket Colissimo. Det krävdes en del telefonsamtal och att ställa rätt frågor den första gången för att lista ut var mitt paket var (redan hos ett postombud visade det sig). Men att ens veta att det är Postnord som delar ut Colissimo och inte att exempelvis DHL tar över leveransen krävdes också ett detektivarbete för att reda ut.
Tack för att du tog tid att skriva detta. Vi har hittat vårt paket, tack vare dig!!!
Tusen tack för denna artikel. Den fick mig att hitta paket jag väntar på. Hur kan det funka så dåligt år 2020??
Tusen tack för info, fick avi om att paket från Frankrike fanns för upphämtning på Ica, vilket det naturligtvis inte gjorde. Googlade och hittade denna sida, och det visar sig att paketet har stoppats i väntan på överenskommelse med mig om leverans.
Och vem vet detta när en får en avi om att hämta på Ica??
Igen - tusen tack, jag spar denna sida för kommande beställningar.
Instämmer stort TACK!
Tack föe tipset om hur jag spårar franska paket!
Hjälpte även mig! Skulle aldrig hitta paketet utan artikeln :) var redan förbannad på allt och alla !:) tack för ditt arbete!
Det glädjer mig att ni får hjälp av artikeln, men jag baxnar lite över att Postnord fortfarande inte kan avisera paket från Frankrike!
Tack för kommentaren!
Underbart, tack så mycket!
Herregud!! Tusen tusen tack för inlägget! Jag blev nästan galen för att POSTNORD skickade mig inga meddelanden, ingen Kolli-ID, ingenting! Jag satt kvar med franska paketnummer som jag visste kommer att förändras när paketet kommer in i Sverige. Tyvärr märkte jag aldrig "Further Information"! Tack tack tack !!
Tack! Av en slump googlade jag paket skickat från Frankrike. Jag kunde inte heller se något förutom det som stod på franska sidan.
Att inte ens postnord själva kan ha en lösning för detta är helt jävla sinnesjukt. På riktig så jävla dåligt. Känns som om man själv ska behöva hämta sina paket.
Vart översätter man till engelska? Omöjligt att hitta 🤣
Tack för att du lagt ut den här informationen!
Tack. Hjälpte mig att hitta problemet, tyvärr var brevet redan returnerat. Problemet (tror jag) var att de vägrar skicka ut pappersavi, så om sms inte når fram så skickar de tillbaka brevet till Frankrike. Katastrof att Post Nord inte ska kunna leverera ett brev när det står en korrekt adress på.
Tack för informationen! Dock får jag ett betydligt längre nr när jag testar ditt sätt och inte alls ett 14 siffrigt.. :(
Hej Ari,
Så länge det börjar med n° tror jag det fungerar precis som övriga nummer. Får du ett sådant prefix?
Artikeln är nu uppdaterad med information om de längre kollinumrena hos La Poste, se Adams kommentar.
Hej!
Tackar så mycket för tipsen, tyvärr räckte inte din utomordentliga beskrivning hela vägen för mig. Jag hann dock hämta paketet på utlämningsstället.
Det visade sig, efter mycket om och men, att mitt kollinummer också var 14 siffror, men inte vare sig de första eller sista i det totalt 27-siffriga numret, utan mitt i, dvs helt omöjligt att gissa sig till. De sex sista skulle inte vara med och inte heller de sju första, vilket till och med kundtjänst på Postnord tyckte var konstigt, men någon förklaring till att avisering inte skett, kunde givetvis inte förklaras.
Hej Adam,
Det verkar som att fler upplevt samma sak som du — kanske har de ändrat hanteringen hos La Poste? Jag uppdaterar artikeln så att den stämmer inom kort.
Tack för kommentaren!
Tack vare Adams kommentar om att ta dem 14 siffrorna i mitten kunde jag hitta mitt paket och hämta ut. Hur ska man veta det!?
Tack för bra tips!
Härligt att det fungerar. Jag uppdaterar artikeln så snart jag hinner angående att man kan behöva ta ut de 14 siffrorna i mitten.
Tack för kommentaren!
Tack för den här artikeln!
Hade aldrig hittat paketet annars!
Kul att du fick hjälp!
Tusen tack för detta inlägg! Lyckades äntligen spåra mitt paket hos Postnord genom att ta bort de 6 sista och 7 första siffrorna!
Kul att höra, Ida! Synd att Postnord fortfarande inte har åtgärdat detta. Man kan ju hoppas att de borde uppmärksamma problemet — speciellt med tanke på hur populär det här inlägget är.
Tack snälla för den här informationen! Trodde aldrig jag skulle få ut mitt paket värt tusentals kronor. Vilken hjälte! Postnord borde anställa dig!
Tack för informationen hade inte kunnat få mitt paket utan er hjälp. helt galet att de inte fortfarande har löst problemet!
Thank you very much for this post, this is insane how complicated it is to get a package delivered.
Alltså gud vad du hjälpte mig!! Stort tack! Hade aldrig fått tag i mitt paket annars.
Tack som fasen! Höll på att tappa det tills jag hittade din artikel! Tog bort 7 första och de sex sista nuffrorna och..Voila!
Tusen tack!
Mitt paket var borta och hade gett upp att lyckas hitta paketet innan jag hittade ditt inlägg som resulterade att jag fick mitt paket. Tusen tack för hjälpen!
Stort tack. Denna info hjälpte extremt mycket.
Verkligen guldinfo detta! Tack!
Du anar inte hur mycket denna artikel hjälpt mig! Tusen tusen tack!!!!!
Står inför problemet att returnera en vara till en -handlare i Frankrike. Fick varan via Colissimo och e-handlaren vill att man använder colissimo för returer. Vart och hur ska man posta paketet???
Hej Henrik,
Det borde vara så enkelt att du returnerar via ett vanligt ombud i Sverige, eftersom Postnord samarbetar med Colissimo. Huruvida det är så enkelt i praktiken vet jag dock inte — antagligen inte.
Lycka till!
Tack! Att du orkat reda ut och dokumentera Postnords inkopetens!
Saved my day!
Tack för denna information! 🙏🙃🙂
Skicka lösningen och en konsultfaktura till pajasföretaget PostNord vetja.
Hjälpt mig att hitta paket som simmat löst. Tusen tack.
TACKKKKK!
You are my hero!
Det finns mycket som fungerar i Sverige än i Frankrike men det gäller inte Postnord :)))
Thanks! I had found the 27 digit number on laposte.fr but could not use it on postnord's website. Thank you for the tip to delete the first 7 and last 6 digits to get the 14 digit number. It now works!
Tack för detta inlägg! Räddade julen!
Utan detta inlägg med info om att ta bort siffror från no numret vid further information hade jag inte hittat en efterlängtad julklapp🙏🏼
Tack så mycket för denna information!!
Paketet hade stått still i över en vecka i Sverige när spårade på laposte hemsida. Inte fått någon notifikation alls så började misstänka något. Tack vare denna sida fick jag fram kollinummret och kunde se att den ligger och väntar på att bli uthämtad på lokala ombudet, sen den kom till Sverige på laposte hemsida. Nu kan jag gå och hämta paketet imorgon. Stort tack!
Mvh Robert
Fyfan får verkligen tacka dig och Adam för denna otroliga hjälp ni bidragit med! Har en flickvännen som bor i Frankrike och precis samma strul hände sist jag skulle ta emot ett paket. Sjukt ändå hur de vet om att detta problem existerar men agerar som om de är maktlösa.. Uselt av Postnord!! Återigen tusen tack för denna info (Guldvärd) :)
Tack! Började ana oråd när mitt paket aldrig kom och tack vare denna info har jag nu lyckats spåra paketet som annars snart hade skickats tillbaks till Frankrike. Så dåligt av Postnord!
Tack för att du lade ut denna tydliga instruktion!
Det verkar ju inte precis vara "rocket science" att se till att paket från Frankrike verkligen kommer fram. Det är fullständigt obegripligt att Postnord kan tillåtas fortsätta en verksamhet fri från kundfokus utan att den statliga ägaren ryter till. Det är talande att bolaget till skillnad från mer seriösa storföretag inte törs visa namn och bild på personerna i ledningen på sin hemsida!
ALLTSÅÅÅ helt sjukt att postnord // colissimo inte är synkade och TUSEN tack för denna info hade aldrig fått ag på mitt paket utan ditt inlägg!
ps Adams inlägg om kollina stämmer;)
Tusen tack för denna guide! Anade att något inte stämde när jag jag inte fick några uppdateringar om mitt paket. Helt otroligt att man ska behöva söka denna info själv. Tack igen! 🙂
Hej!
Har hittat det 27 siffriga numret och prövat knepet med att ta bort siffror i början och slutet men det funkar ändå inte... :(
Det känns så surt då paketet är betalt och värt många tusenlappar. Brukar det ta lång tid innan numret "landar" i Postnords system? Någon som varit med om försening som sen löser sig?
Det är inte sökbart, även om jag tar bort n° provade ta bort CC också, men nej. Jag har endast 9 siffror samt FR på slutet.. paketet finns att hämta enligt www.laposte.fr
Verkar inte gå att lista ut vad man ska söka på via postnord :(
Hittat mitt paket tack vare dig, TACK!!!
Stort tack för denna information, ovärderligt.
Tack! Jag lyckades få fram postnords nummer med denna information. Har väntat på ett paket från Frankrike sedan oktober och trodde det satt fast i frankrike fortfarande. Men med denna detektivsida fann jag att det har varit till Torsvik och där sänts i retur!!! D:
Jag har inte blivit kontaktad och jag bor 100+ mil från Torsvik. Jag har skickat ett "vänligt" meddelande till postnord nu och bett dem förklara sig. :(
Hej! Jättetack för tips om det franska collinumret och ta bort 6 & 7 siffror, min Vuitton väska som jag köpt second hand hade kommit bort annars!! Evigt tacksamt!!
Hej! Jättetack för tips om det franska collinumret och ta bort 6 & 7 siffror, min Vuitton väska som jag köpt second hand hade kommit bort annars!! Evigt tacksamt!!
Jag kunde följa mitt paket inomFrankrike genom laposte.fr
Kollinr CW043xxxxxxFR
(rekommenderar https://17track.net/en då de har all historik på ett kolli och funkar på många länder)
Som för andra försvann mitt paket och historiken upphörde efter gränsen.
Som tur var hade jag en bild avsändaren tagit på paketet som skickats via Colissimo.
Under kollinunnret fanns 14sifror + D så gamla systemet är fortfarande aktivt tydligen.
1170xxxxxxxxxxD
Slog in det numret på PostNord, och vips - redo för utlämning på mitt lokala ombud(!?)
Ringde PostNord ang detta och deras förklaring var att paketet blir registrerat som företagspaket (DPD), och därav tar det andra numre över som nytt kollinummer.
OM man inte har detta numret kommer man inte hitta paketet när de lämnat gränsen!
Alltså, se till att få med MOBILNUMNRET på FRAKTSEDELN, men ännu viktigare, få det långa 25 eller 14 siffror långa numret så du själv kan se vart paketet finns efter franska gränsen på PostNords paketsök.
Han påstod att de aviserar via brev, men det fick jag aldrig.
Tack för infon alla!
Hej,
Tack för en väldig bra och lätt förklaring,jag skulle aldrig hittat den korrekta information
utan din hjälp.
Postnord har redan en väldig dålig rykte och
de som jobbar där är arroganta och när man ringar det finns en kö på över personer.
När jag äntligen fick all information om paketet och skulle hämta det fick jag en stor överraskning: kartongen var öppnat och tom. Någon
anställd vid Postnord tog den dyrbar mobil.
Min systers son skickade en dyr mobil till hans mamma som bor i ett land i Afrika och den levererades utan problem.Kan man inte lita på de anställda i Postnord?
Precis som många andra skriver: jag fick korn på mitt paket genom att hitta din bloggpost och Adams tillägg. Stort tack! Det känns som om Postnord hamnat i samma fack som "Big Tech": det är från andra i trubbel med sina datorer eller mjukvaror som löser problemen. Postnord själva verkar ointresserade, jag hoppas de konkar snarast möjligt och ger plats för något bättre. Simma lugnt!
Hej!
Jag fann denna info för sent och ser att mitt paket skickats tillbaka och är ju nu i Holland.
Finns det någon som vet om det kommer skickas tillbaka till Sverige eller har tips om hur jag kan få tag på det?
Jättetack!
Tack! Tack! Tack! Bugar och bockar.
Tack snälla för detta!!
Stort tack, detta hjälpte mig enormt! Hade aldrig kunnat hitta det annars :)
TACK! Uppskattas...
hade verkligen inte kunnat lösa det utan den här bloggposten speciellt när jag hade bara 1 dag kvar och hämta ut den haha! tack så mycket
Stort tack för hjälpen !
Stort tack för denna sida! Jag vill även tipsa om en annan lösning, att ladda ner PostNord-appen och lägga in ditt mobilnummer och email. Då får du automatiskt upp alla försändelser som är kopplade till dina uppgifter, inklusive de från Frankrike och i mitt fall från Colissimo.
Jättetack för den här informationen, postnord verkade inte ha för avsikt att hjälpa mig få ut mitt paket alls.
Jag väntar på min paket
Jättebra tips om postnord. Råkat ut för samma sak. Tyvärr har jag köpt fruktträd, och de är nog avlidna vid det här laget.
Kan bara stämma in i "hyllandet" av denna instruktion för att hitta sitt paket. Fungerade klockrent, men i mitt fall fanns bara 14 siffror att kopiera in i postnords spårning till skillnad från "Adams" tillägg. Blev lite orolig att mitt paket gått tillbaka redan, men som tur var hade transporten gått i snigelfart(19 dagar!) från france till mitt utlämningsställe😏
Ännu ett tack för detta inlägg! Undrade vart tusan mitt paket var någonstans...
Stort tack!!! Nu kan jag äntligen se att paketet kommit fram!!
Wow så tacksam jag är för detta inlägg!
Uruselt av Postnord (men det hör ju till den vanliga standard de håller och att politiker låter saker som det här fortgå är lika uruselt av dem, det gäller samtliga partier som faktiskt bekräftar de sett problemen länge men uppenbarligen inte gjort något åt det).
Utan ditt inlägg hade troligen mitt paket återgått till Frankrike och har misstänker det är vad som hänt med mina två andre paket, även om företaget själva verkar ta ansvar för det fast att det inte varit deras fel utan såklart postnords men det är klart att för repeterande av Europa är det troligen otänkbart att ett företag är så otroligt dåliga som de som har ansvar för vår posthantering, dvs postnord.
Kände att jag behövde säga tack för inlägget i varje fall, det räddade min situation.
Mitt paket har enligt den franska sidan gått från Frankrike till Tyskland. Är det samma fenomen ändå tro eller gäller det bara när paketet går direkt från Frankrike till Danmark?
Kan säga att jag hade tur och fick automatiskt paketet tillagt i Postnords app eftersom min mail var kopplad till det.
Fick även mail från Postnord med spårningslänk.
TUSEN TUSEN TUSEN TACK FÖR DETTA INLÄGG!! REALLY!! ????✨
Hittade detta inlägg medan jag stod i telefonkö till Postnord, och hittade den information jag behövde innan jag kom fram. Tack för info!
Hej,
Mitt paket har gått direkt från Frankrike till Sverige.
Men det finns ingen pil där man får fram "Further Information" eller "Type Of Delivery Partner". Har provat både i Chrome och Safari. Tips?
Mvh Magnus
Alltså jag vet inte hur jag ska kunna tacka dig för att du har tagit dig tiden att skriva den här guiden!!! Jag höll på att bli fullständigt galen då jag hade beställt en sinnessjukt dyr sak från Frankrike och säljaren skickade med La Poste och det stod att paketet levererats till Sverige men inte VART jag kunde hämta det. TACK TACK TACK!!!!
Kul att det hjälpte dig! Många som hamnat i samma märkliga sits på grund av Postnords miserabla hantering av franska paket.
Tack för detaljerad anvisning hur man spårar Colissimopaket.
Ändå enklare nu då det svenska spårningsnumret dyker upp under det franska. Men Postnord borde uppdatera sig!
Stort tack för denna artikel!!
Jag fick ett mail från Amazon att det var problem med att leverera mitt paket från Frankrike i förra veckan, men sedan har ingenting hänt. Av en ren slump hittade jag denna sida, med vilken jag lyckades få tag i PostMords tracking-id, som visade att paketet funnit för avhämtning sedan fyra dagar tillbaka!!!
Tack som f*n för det PostMord!!!!!!!
Tusen tack för tipset. Jag har väntat på en avisering från PostNord och började fatat misstanke om att något var fel. Googlade och hittade din information.
Det funkade utmärkt att hitta utlämningsställe. Jag sökte med den 14-siffriga "foreign trackning number" på den franska postens sök-sida. Numret fanns i finstilt strax under det franska colli-nummret. Tusen tack för hjälpen
Tack jag fann mitt paket.
Stort TACK!! Tack vare din info kunde jag lokalisera mitt paket från Frankrike. Du är guld värd!! Infon om internationellt trackingnummer stod dock överst på sidan nu. Men nu kan jag iaf hämta ut mitt paket. Allt tack vare dig!! PostNord är ett skämt.
LYSANDE! Jag hittade mitt paket utan att sitta i tfn-kö hos Postnord.
La Poste verkar ha gjort det ännu enklare på sistone.
Gå till:
https://www.laposte.fr/outils/track-a-parcel
Ange colissimo-numret.
Tryck på Search.
I sökresultatet högst uppe till vänster visas 'Foreign tracking N°' och där visas Postnords nr. Sen är det enkelt att spåra hos Postnord.
Stort tack för denna information, hade aldrig fått ut mitt paket utan detta!
Thank you!
Stress was going through the roof and no help from damn Postnord.
Du ska ha ett stort tack för ditt inlägg. Jag har mått dåligt över att ett paket från La Poste inte går att söka på hos postnord. Jag testade så klart med det ursprungliga-kollinr. Det fanns ingen information.
Nu verkar det dock vara ännu lättare att få tag på det SVENSKA kollinumret. Bara fylla i det ursprungliga kollinumret på la posts hemsida, och längst upp, direkt på sidan finns det alternativa svenska kollinumret. Verkar börja på 11 som sagt.
Men det är fortfarande skandal att det går till så här. Bara de som orkar gräva i problemet får ju sitt paket.. Ingen AVI, inget sms alls har kommit. Paketet har legat hos min Ica postombud i flera dagar.
STORT tack för denna information. Har vid åtskilliga tillfällen drabbats av liknande problem, utan att få någon hjälp från Postnord.